Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing reklamy google

Reklamy Google – co to jest?

Data publikacji 15 listopada 2021


Podczas planowania działań marketingowych dotyczących danej strony internetowej należy zadbać o dobór kanałów, na które nas stać i które będą dopasowane do celu, w jakim została stworzona strona. Reklamy Google nazywane Google AdWords są najpopularniejszym systemem reklamowym. Nie mają one konkurencji, a przede wszystkim są bardzo funkcjonalne.

Co to jest Google AdWords?

System reklamowy umożliwia emisję reklam graficznych, tekstowych, a także filmów video. Google AdWords pozwala uruchomić kampanię reklamową w bardzo szybkim tempie, a takie ekspresowe działanie ma korzystny wpływ na widoczność naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Jak utworzyć kampanię AdWords krok po kroku?

Aby stworzyć skuteczną kampanię Google AdWords, należy wykonać następujące czynności:
* założyć konto AdWords – pierwszym krokiem jest stworzenie unikalnego konta, dzięki któremu będzie można tworzyć kampanie i emitować różnego rodzaju reklamy. Konto AdWords można połączyć z kontem gmail.com,
* konfiguracja – po założeniu konta należy stworzyć pierwszą kampanię, która powinna zawierać:
– nazwę – informacja ta widoczna jest tylko dla twórcy kampanii i może być jakakolwiek,
– cel – jest to ważne, ponieważ określone cele pozwolą zwiększyć ruch na stronie oraz sprzedaż, a co za tym idzie, osiągniesz lepsze wyniki,
– typ kampanii – typ powinien być wybrany z uwzględnieniem wyznaczonych celów,
– sieci reklamowe – na podstawie typu kampanii wybrać trzeba strony, na jakich wyświetlana będzie reklama,
– urządzenia – reklamy Google mogą być kierowane na różnego rodzaju urządzenia, np. smartfony, tablety oraz komputery. Reklamy można dostosować do konkretnych urządzeń.
– lokalizacja – tworząc kampanię, należy określić lokalizację użytkowników, do których reklama ma trafić. Jeśli lokalizacja będzie precyzyjna, wówczas łatwiej trafić do grupy docelowej,
– budżet – trzeba określić, jaką kwotę pieniędzy dziennie możesz przeznaczyć na reklamy,
– harmonogram wyświetlania – to określenie na podstawie obserwacji potencjalnych klientów czasu, w którym korzystają oni z internetu i mogą trafić na naszą stronę,
* utworzyć grupę reklam – reklamy można podzielić pod względem słów kluczowych oraz oferowanych towarów. Taki zabieg pozwoli dopasować tekst reklamy do klientów, którzy są zdecydowani i wiedzą czego szukają,
* dobrać słowa kluczowe – fraza kluczowa ma wpływ na powodzenie działań kampanii i musi być ściśle związana z usługami i produktami oferowanymi przez sklep. Każde słowo kluczowe jest płatne, jeśli będą źle dobrane, wówczas poniesiesz straty, a kampania będzie trwać krótko,
* pierwsza reklama – podczas tworzenia kampanii można utworzyć własną reklamę. Aby zrobić reklamę, trzeba wybrać jej nazwę, treść, słowa kluczowe oraz cel i rodzaj. Tekst reklamy musi być chwytliwy i unikalny, powinien opisywać to co dany produkt oferuje,
* ustalić stawki – w tym etapie trzeba ustalić kwoty, jakie będziesz płacić za słowa kluczowe i wyświetlanie reklam. Stawki można ustalić samodzielnie lub dzięki systemowi AdWords, który sam może je wyliczyć.

Cele reklam Google AdWords

Głównym celem reklamy jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Im częściej potencjalni klienci będą wchodzić na stronę, tym większe szanse, że dokonają zakupu produktów. Reklama Google AdWords spowoduje, że dana marka i jej produkty staną się bardziej rozpoznawalne na rynku wśród marek i firm konkurencyjnych, a także sprawi, że strona sklepu będzie na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania.

Redakcja outsourcing.com.pl

Nasi specjaliści to eksperci w dziedzinach marketingu, finansów, IT, biznesu, pracy oraz rozwoju osobistego. Z pasją i precyzją piszą artykuły, które nie tylko dostarczają wiedzy, ale i inspirują do działania. Dzięki ich doświadczeniu i profesjonalizmowi możesz liczyć na treści dopasowane do najnowszych trendów i potrzeb Twojego biznesu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?