Czym jest inbound marketing?

Reklama jest dźwignią handlu i każdy o tym wie. A praktyki marketingowe zmieniają się na przestrzeni lat bardzo szybko. Trzeba za nimi podążać, aby dotrzeć do określonej grupy klientów. Bo klient jest coraz bardziej wymagający, wie czego chce i czego szuka. Dlatego coraz większego znaczenia nabiera inbound marketing. Co to takiego jest? Czym się charakteryzuje i czym różni się od zwykłego marketingu?

Inbound marketing – co to jest?

Sześć lat temu to pojęcie zostało wprowadzone i wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Pojęcie to określa tak zwany aktywny marketing przychodzący. Jest to strategia marketingowa polegająca na pozyskiwaniu klientów w taki sposób, aby sami oni przychodzili do firmy. Czyli jest to przeciwieństwo zwykłej reklamy, która w swoim przekazie nachalnie zachęca do zakupu lub skorzystania z danej usługi. Inbound marketing jest wszędzie tam, gdzie klient tego potrzebuje.

Wykorzystanie inbound marketingu

Aby nawiązać relację z klientem, musi on trafić na przekaz, który go zainteresuje. Do tego celu wykorzystywane są różnego rodzaju portale społecznościowe. Także na blogach umieszczane są różnego rodzaju artykuły i wpisy. Stosowana jest również optymalizacja SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych. Reklamodawcy tworzą informacje, które są przydatne dla potencjalnego klienta. Taka forma sprawia, że klient sam znajduje informacje o danym produkcie i firmie. Dzięki temu budowana jest chęć zakupu. Osoba dobrowolnie zgłasza się do danej firmy z własnej inicjatywy, aby kupić produkt czy skorzystać z usługi.

Jak prowadzić inbound marketing?

W pozoru wydaje się to proste. Wystarczy umieszczać różnego rodzaju wpisy na stronach internetowych i klient sam trafi na firmę. Jednak aby ta forma marketingu działała, należy przedsięwziąć pewne kroki. Przede wszystkim najważniejszą rzeczą jest sprawdzenie, jakich tematów poszukują potencjalni klienci na stronach internetowych. Z pomocą przychodzą narzędzia Google, które pozwalają sprawdzić, jakie słowo kluczowe jest w kręgu zainteresowania. Dzięki słowom kluczowym budowany jest ruch na stronie internetowej. Można także skorzystać z for internetowych, na których wielu klientów się wypowiada i jest to cenne źródło wiedzy.

Czym różni się marketing tradycyjny od inbound marketingu?

Tradycyjne działania marketingowe nie zapewniają takiej efektywności jak inbound marketing. Ten drugi powoduje, że klient sam szuka informacji, których potrzebuje i które go interesują. Dzięki takiemu podejściu jest on bardziej chętny do zakupu. Tradycyjna forma marketingu opiera się na nachalnym atakowaniu klienta reklamą, która jest wszechobecna i wiele osób już na nią nie reaguje tak jak wcześniej. Inbound marketing pozwala na zbudowanie z klientem długotrwałej relacji. Są to także jedne z najbardziej efektywnych działań spośród wszystkich strategii marketingowych. Dzięki niemu firmy mogą inaczej spojrzeć na swojego klienta. Poznają jego potrzeby i widzą, że klient sam do nich przychodzi, gdyż potrzebuje danego produktu czy skorzystania z usługi. Znalezienie informacji w Internecie, na forach czy blogach powoduje, że klient chce kupić produkt, gdyż wie, że jest mu niezbędny. Marketing tradycyjny wymusza kupno czegoś, co bardzo często nie jest potrzebne. Inbound marketing pomaga konsumentom, aby znalazła daną firmę, a następnie przekształca go w lojalnego klienta. Dzięki temu podejściu można zwiększyć znacznie sprzedaż i przychody. A przecież na tym polega prowadzenie firmy – na osiąganiu korzyści finansowych.

Redakcja outsourcing.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.