Strona główna
IT
Tutaj jesteś
IT system identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej – co to takiego i dlaczego jest tak istotny w firmie?

Data publikacji 1 grudnia 2021


Wprowadzanie na rynek nowej marki wiąże się z opracowaniem szczegółowej strategii. Nim brand stanie się rozpoznawalny należy przeanalizować srodowisko, określić grupę docelową, zadbać o jakość produktu lub usługi, dystrybucję, marketing, a przede wszystkim opracować system identyfikacji wizualnej. Szczególnie istotnym jest, aby wszelkie działania od samego początku były spójne i skierowane na realizację założonej koncepcji.

Identyfikacja wizualna firmy – co to takiego?

Tak zwane „Corporate Identity” to niejako tożsamość, którą budujemy dla swojej nowopowstałej marki. Składają się na nią wszelkie elementy wizualne (choć nie tylko) za pomocą, których komunikujemy otoczeniu swoją obecność, zakres naszych działań i cele. Nazwa, logotyp, hasło przewodnie w formie sloganu, kolorystyka, topografia, a nawet dress code, szata graficzna materiałów reklamowych, czy język, jakim komunikujemy się z klientami, to wszystko tworzy wizerunek firmy. Dzięki spójności tychże elementów nasz brand z czasem zyskuje tożsamość, która czyni go unikalnym i rozpoznawalnym na tle konkurencji.

System identyfikacji wizualnej – dlaczego jest tak istotny?

Dobrze opracowana strategia komunikacji z otoczeniem pozwala marce skuteczniej zapisać się w podświadomości potencjalnych klientów, czy kontrahentów i jest podstawą rozpoczęcia dalszych działań marketingowych. W dzisiejszych czasach, kiedy rynek jest nasycony właściwie wszelkiego rodzaju produktami i usługami, jak nigdy dotychczas, przedsiębiorcy muszą walczyć o rozpoznawalność swojego brandu. Nie wystarczy już być jedynie specjalistą w danej dziedzinie, trzeba jeszcze umiejętnie poinformować i stałe przypominać o tym fakcie swojej grupie docelowej. Chwytliwa nazwa, interesujący logotyp i zapadający w pamięć slogan mogą przełożyć się na realne zyski, dlatego też identyfikacja wizualna firmy jest tak istotna, a co za tym idzie warto jej opracowanie powierzyć specjalistom. Marketingowcy i fachowcy z zakresu public relations dzięki swemu doświadczeniu i wiedzy pomogą zbudować od podstaw spójny wizerunek raczkującej marki.

Identyfikacja wizualna firmy – najczęściej popełniane błędy

Na etapie otwierania jakiejkolwiek działalności, czy to jednoosobowego zakładu, czy olbrzymiej fabryki, należy się liczyć z relatywnie wysoką inwestycją. Zatem często, na długo przed tym, jak do kasy firmy wpłynie pierwsza uczciwie zarobiona złotówka, przedsiębiorca już zaczyna szukać oszczędności. Nierzadko zmuszony jest w związku z tym odkryć w sobie samym nowe talenty i część prac wykonać na własną rękę. Jeśli wiąże się to z samodzielnym pomalowaniem ścian, to ewentualne niedociągnięcia można zakryć modną grafiką w ramce, natomiast jeżeli z racji oszczędności powstanie niespójna identyfikacja wizualna firmy, konsekwencje mogą być poważniejsze i kosztowniejsze. Nieświadomi, aspirujący „marketingowcy” najczęściej dopuszczają się plagiatów nazw i znaków graficznych, a także tworzą logotypy w nieprofesjonalnych programach, albo nie zachowują konsekwencji w komunikacji, używając kompletnie dowolnych kolorów i czcionek w materiałach reklamowych. To wszystko przynosi efekt zgoła odwrotny od zamierzonego, czyli tworzy wrażenie braku profesjonalizmu marki.

Spójna, profesjonalnie opracowana identyfikacja wizualna firmy znacznie ułatwia jej zaistnienie na rynku i w podświadomości klientów. Nie warto zatem na niej oszczędzać, gdyż każda zainwestowana w rozpoznawalność brandu złotówka, z pewnością w szybkim tempie się rozmnoży.

Redakcja outsourcing.com.pl

Nasi specjaliści to eksperci w dziedzinach marketingu, finansów, IT, biznesu, pracy oraz rozwoju osobistego. Z pasją i precyzją piszą artykuły, które nie tylko dostarczają wiedzy, ale i inspirują do działania. Dzięki ich doświadczeniu i profesjonalizmowi możesz liczyć na treści dopasowane do najnowszych trendów i potrzeb Twojego biznesu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?