Panattoni Europe dostarczył centrum logistyki e-commerce dla Amazon

Panattoni Europe zakończył budowę kolejnego centrum logistyki e-commerce dla firmy Amazon. Obiekt o łącznej powierzchni użytkowej 161 500 m kw. powstał w Kołbaskowie w ciągu dziesięciu miesięcy.

2017-11-24 23:45:13

Panattoni Europe właśnie wybudował jedno z najnowocześniejszych centrów realizacji zamówień dedykowanych sprzedaży internetowej dla firmy Amazon. Inwestycja o łącznej powierzchni użytkowej 161 500 m kw. powstała na 29 ha działce położonej w Kołbaskowie pod Szczecinem. Powierzchnie magazynowo–dystrybucyjne zajęły blisko 150 800 m kw., a przestrzeń socjalno-biurowa ponad 10 700 m kw. Obiekt osiągnął wysokość 17 m. Ponadto, na potrzeby inwestycji deweloper wybudował 7,800 m kw. dróg, w tym rondo typu biszkoptowego. Powstało ono na istniejącym węźle Kołbaskowo, na zjeździe z autostrady A6 z kierunku wschodniego. Inwestycja jest czwartą z kolei, wybudowaną przez Panattoni Europe dla firmy Amazon,

Roboty i optymalizacja procesów logistycznych. Inwestycja w Kołbaskowie posiada wdrożoną technologię Amazon Robotics. Na jej potrzeby, a także w celu optymalizacji procesów logistycznych, obiekt ma 3 kondygnacje. Na poziomie 0, który w głębi budynku wyposażony jest w miejsca pracy stałej, zapewniony został dostęp do światła dziennego. Stało się tak dzięki zainstalowaniu w dachu 11 świetlików o powierzchni ponad 100 m kw. każdy. Światło dostaje się do parteru wygrodzonym tunelem, który kolejno przechodzi przez dwa poziomy. To na nich roboty pomagają pracownikom podczas składowania produktów na półkach i kompletowania zamówień.

Jak komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director, Panattoni Europe: – Inwestycja ta jest najlepszym przykładem panujących trendów w branży – realizacji wielopoziomowych przestrzeni magazynowych, wykorzystywanych na potrzeby przedsiębiorstw działających w segmencie e-commerce i to na dużą skalę. Dzięki zwiększeniu standardowej wysokości, metraż obiektu – i to już liczony w metrach sześciennych – jest wykorzystywany w sposób optymalny. Wraz z nieuniknionym rozwojem handlu w intrenecie, rozwiązania takie zyskają na popularności, a w efekcie powinny stać się codzienną praktyką.

Technologia Amazon Robotics umożliwia przechowywanie do 50% więcej asortymentu, a także o wiele szybszą obsługę zleceń. Dzięki usprawnieniu procesów, czas realizacji poszczególnych zamówień liczony jest już nie w godzinach, a w minutach. Warto dodać, że dzięki tej technologii możliwe okazało się także znaczące zwiększenie zatrudnienia. I jak komentuje Marzena Więckowska PR Senior Manager w Amazon: – Polacy, jako jedni z pierwszych na świecie i pierwsi w Europie, rozpoczęli pracę z technologią Amazon Robotics już w 2015 r., kiedy to 270 robotów trafiło do wrocławskiego centrum logistyki e-commerce. Nasze centrum w Kołbaskowie ma ich ponad 3000, co czyni je jednym z najnowocześniejszych budynków w naszej sieci.

ZNAJDŹ NAS: