Znamy nowego CEO Grupy Adecco. Kandydatów było niemal 2000

Niemal 2 tys. młodych osób z całej Polski aplikowało na stanowisko CEO grupy Adecco. To rekordowy wynik programu „CEO for One Month”, w którym globalny lider usług HR  rekrutuje wśród studentów i młodych absolwentów… prezesa. Zwycięzca – Mateusz Przysucha – będzie zarządzał firmą przez cały czerwiec.

2018-06-25 10:28:27

 

Rekordowe zainteresowanie

Na całym świecie w piątej edycji programu CEO for One Month wzięło udział ponad 200 tys. młodych ludzi – 72 proc. więcej niż w ubiegłym roku. W Polsce liczba aplikacji też wzrosła – o ok. 23 proc.

– Z roku na rok popularność programu jest coraz wyższa, co wynika przede wszystkim z jego unikalności – mówi Anna Wicha, dyrektor generalna Adecco Poland. - Żadna inna korporacja w Polsce nie daje ludziom znajdującym się na samym początku swojej kariery zawodowej możliwości zarządzania organizacją. Każdy młody CEO ma realny wpływ na decyzje podejmowane w naszej firmie, uczestniczy w każdym ważnym spotkaniu i przez cały miesiąc ma bezpośredni kontakt z całym managementem Grupy. Nie ma mowy o parzeniu kawy czy kserowaniu dokumentów, z którymi kojarzą się staże w wielu innych firmach – dodaje.

„CEO for One Month” to pełnoprawny proces rekrutacyjny, składający się z wielu etapów, między innymi Assessment Center i Development Center. Sama możliwość uczestniczenia w takim procesie, i podleganiu ocenie profesjonalistów z zakresu HR, jest dla kandydatów niezwykłym doświadczeniem. Z niemal 2 tys. kandydatów, do kolejnego etapu przeszło dziesięciu. Finalistów czekała weryfikacja podczas bezpośrednich spotkań z rekruterami oraz dyrektor generalną Adecco Poland – Anną Wicha. Zwycięzca – 26-letni Mateusz Przysucha – będzie zarządzał firmą u jej boku, pobierając przy tym pensję przypisaną do stanowiska CEO. Po miesięcznym przewodzeniu firmie w Polsce, stanie przed szansą zostania globalnym CEO Adecco, który zostanie wybrany spośród wszystkich zwycięzców lokalnych rekrutacji.

Mateusz Przysucha jest w trakcie studiów doktoranckich z zakresu finansów na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jego dotychczasowe doświadczenia zawodowe obejmują staże i pracę w Banku BGK, XCity Investment, PwC, Play i PFR Ventures. Chociaż, jak sam podkreśla, jako dziecko chciał być gwiazdą rocka, jego najbliższe wyzwania będą miały nieco inny charakter. W roli CEO for One Month nie spełni marzeń o idealnym szefie (przez miesiąc sam nim będzie!). Mateusz – z przymrużeniem oka – twierdzi, że chciałby podlegać Gordonowi Gekko, bohaterowi słynnego filmu Wall Street.

Rynek nieprzychylny młodym

Stopa bezrobocia wśród młodych ludzi jest przeciętnie dwukrotnie wyższa od średniej w większości krajów. Przyczyną, którą pracodawcy wskazują najczęściej jest brak wymaganych umiejętności i niedopasowanie kompetencji przekazywanych przez szkoły i uczelnie do wymagań rynku. Poprzez programy takie jak „CEO for One Month” czy „Experience Work Day” Adecco Group angażuje się w walkę z tymi wyzwaniami. Ostatecznym celem tych działań jest przygotowanie młodych pracowników do przyszłej kariery zawodowej.

Choć bezrobocie w Polsce pozostaje rekordowo niskie – w lutym 2018 roku wynosiło wg danych GUS 6,8 proc. – młodzi ludzie pozostają jedną z większych grup bezrobotnych. Według Eurostatu (który mierzy stopę bezrobocia inaczej niż GUS) polskie bezrobocie wynosi 4,9 proc., podczas gdy w grupie osób poniżej 25 roku życia jest ono równe aż 14,6 procent[1].

- Program "CEO for One Month" ma na celu ograniczanie takich nierówności poprzez zapewnienie młodym ludziom praktycznego doświadczenia zawodowego, którego nie jest w stanie dać nawet najlepsza uczelnia – komentuje Anna Wicha.

Doświadczenie zdobyte w ciągu miesiąca zarządzania międzynarodową korporacją, zatrudniającą 34 000 pracowników w 60 krajach i osiągającą przychody w wysokości ponad 23 mld euro procentuje. Polscy zwycięzcy dwóch ostatnich edycji „CEO for One Month” wciąż pracują w Adecco.

 

[1]     http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/refreshTableAction.do?tab=table&plugin=1&pcode=tipsun20&language=en

ZNAJDŹ NAS: